Instalare si utilizare Microsoft Teams
Conectarea la Teams se face cu contul din domeniul cosbuc, de forma nume.prenume@cncosbuc.ro, asa ca mai intai asigurati-va ca aveti acest cont functional verificand daca puteti accesa email-ul de la CNCosbuc urmand pasii descrisi in Contul meu CNCosbuc
Puteti instala aplicatia Teams de la adresa https://www.microsoft.com/en-ww/microsoft-365/microsoft-teams/download-app
Daca nu reusiti sa instalati aplicatia Teams (varianta preferata), puteti folosi totusi varianta ce nu necesita instalare, navigand la adresa Teams.microsoft.com.
Apoi vizionati clipul de mai jos. Clipul este destinat profesorilor insa primele 2-3 minute despre instalare sunt valabile si pentru elevi, cu mentiunea ca spre deosebire de clipul video, vor folosi pentru accesarea Teams contul lor din cncosbuc.ro.
Este foarte important ca, pe fiecare calculator/device pe care nu v-ati mai conectat la Teams, sa va conectati mai intai la contul Google sau Gmail, altfel veti putea intampina eroarea 403 descrisa mai jos pe aceasta pagina.
La pornirea Teams, vi se cere un cont: utilizati contul dvs de tip nume.preanume@cncosbuc.ro (cel pe care l-ati probat in gmail). Imediat se va deschide o alta fereastra in care vi se cere sa introduceti iar contul Google (adica tot acest cont @cncosbuc.ro) si apoi parola aferenta. Daca totul merge bine, aceste ferestre in care vi s-a cerut contul si parola se vor inchide si va porni aplicatia Teams.
Resurse Microsoft Teams for Education
Ghiduri descărcabile
Descărcați fișiere PDF pentru acces offline complet la sfaturile Microsoft Teams.
Descărcați fișiere PDF pentru acces offline complet la sfaturile Microsoft Teams
Videoclipuri cu noțiuni de bază
Ghid de lucru pentru profesori și elevi în Microsoft Teams for Education
Troubleshooting / Probleme Uzuale
Daca ai probleme la pornirea Teams
tine cont ca numele si parolla filosite in Teams sunt gestionate de Google. Asadar inainte de a folosi Teams, verifica-ti contul tau CNCosbuc.ro mergand la www.gmail.com asa cum e descris in pagina despre contul tau CNCosbuc.
instaleaza-ti browserul Google Chrome si (important!) configureaza-l drept browser implicit (in windows 10 mergi la Settings -> Default Apps)
ca varianta de rezerva in caz ca nu-ti merge acum aplcaitia desktop Teams (sau chiar preventim), incearca sa folosesti Teams direct din browser navigand la adresa teams.microsoft.com Daca vrei sa probezi aplicatia web (in browser), ignora recomandarile de a descarca varianta desktop si continua cu utilizarea aplcatiei in browser.
Rezolvari pentru problemele mai des intalnite.
- Eroare 403 la pornirea Teams, imediat dupa completarea adresei de email (a contului): app_not_configured_for_user
Semnaleaza faptul ca accesul nu s-a facut cu contul de la CNCosbuc
aveti grija ca dupa ce introduceti adresa de email de tip @cncosbuc.ro in Teams, se deschide o fereastra de browser in care se cere inca o data adresa de email. Desi in aceasta fereastra se solicita "contul google", de fapt trebuie introdus TOT adresa de forma @CNCosbuc.ro (da, aceasta adresa este gestionata de Google si de asta este considerata "cont Google).
uneori, in ciuda faptului ca se completeaza un anumit nume de utilizator in Teams, la apasarea butonului Inainte, programul Microsoft Teams preda controlul catre Google Suite pentru verificarea userului si parolei, insa daca aveati deja configurat in browser un alt cont personal de utilizator la gmail drept cont implicit (cu bifa de "always remember"), se poate intampla ca Google sa nu mai intrebe cu ce cont vrei sa te conectezi si sa incerce logarea automata in teams cu contul de email personal (de forma nick@gmail.com) Acest cont nu are drept de utilizare Teams, motiv pentru care se afiseaza eroarea 403.
In aceasta situatie, inainte de a porni aplicatia Teams accesati www.gmail.com, delogati-va de la contul de email personal (daca e cazul) si logati-va cu contul de CNCosbuc, eventual bifand si optiunea de "Remember me". Apoi porniti Microsoft Teams.
Obs: E important care este browserul implicit. Delogarea / logarea in Gmail sau Google ar trebui facuta in browserul implicit. De preferat folositi Google Chrome (o versiune actualizata) drept browser implicit.
Daca tot nu se rezolva, incearca dezinstalarea si reinstalarea Teams.
Daca folositi un Mac, e posibil sa fie necesara stergerea unor fisiere de configurare din /Users/<username>/Library/Application Support/Microsoft/ (fie tot directorul, fie doar fisierul settings.json ). (sursa: https://answers.microsoft.com/en-us/msteams/forum/all/microsoft-teams-app-on-mac-os/13cb060e-cd32-4113-8268-11c177c490ae?page=2&auth=1)
Daca nu rezolvati si observati ca in aplicatia Teams, imediat dupa completarea adresei de email in primul ecran, cand se da sign in se deschide direct o fereastra de browser care afiseaza mesajul de eroare 403 fara sa mai ceara re-introducerea adresei de email de la Cosbuc in procesul de autentificare Google, atunci contactati suportul tehnic IT Cosbuc fie pe forum fie pe telefon si solicitati un cont de utilizator de test de forma user@cncosbucro.onmicrosoft.com care are parola stocata la Microsoft, nu la Google (cum este cazul utilizatorilor din domeniul CNCosbuc.ro). Conectati-va cu acest user de test in aplicatia Teams, dati log-out si apoi incercati userul normal nume.prenume@cncosbuc.ro
2. Eroare "An error has occured in the script of this page"
Rezolvare: apasati Yes si de obicei aplicatia continua normal. Daca Teams nu porneste, lasati un mesaj pe forumul de suport tehnic sau Completati formularul de solicitare de suport tehnic
Daca nu se rezolva (nu se poate trece peste eroare), in caz ca folosit Windows 7: instalati ultima versiune de Internet Explorer (IE 11). Mergeti la Control Panel - Internet settings si dezactivati Javascript errors si Javascript debugging.
3.M-am logat in Teams dar nu vad o anumita echipa
Tine cont ca
O echipa nou creata trebuie mai intai activata de owner (de profesor). Daca esti elev si nu vezi o echipa, verifica daca un coleg de-al tau o vede, in caz ca nimeni nu o vede inseamna ca nu a fost activata inca de catre profesor
Echipele nu sunt afisata alfabetic, asa ca s-ar putea sa fie afisata in alta pozitie pe ecran decat te astepti. Le poti ordona cu drag-and-drop: tinand apasat cursorul de mouse timp de vreo 3 secunde si apoi, continuand sa tii apsat, misca mouseul catre pozitia unde vrei sa ajunga imaginea acelui Team.
Ai grija ca poti ascunde o echipa. Pentru a verifica daca nu cumva ai ascunsa echipa din greseala, verifica daca nu apare in sectiunea Hidden Teams care apare imediat sunt lista de echipe.
Este posibil sa nu fi fost adaugat ca membru in acea echipa. Roaga un coleg care vede echipa sa dea click pe cele trei puncte din dreptul echipei, sa aleaga Manage Team si sa vada daca te afli in lista de membri. Daca nu esti membru, contacteaza ownerul acelei echipe (profesorul), eventual folosind sectiunea de Chat din Teams.
4. Message: AADSTS51004: The user account nume.prenume@cncosbuc.ro does not exist in the f20e4999-76f3-4b83-ae80-a63648825c56 directory. To sign into this application, the account must be added to the directory.
Aceasta eroare poate fi cauzata de mai multi factori, insa daca nume.prenume este corect si adresa este de forma @cncosbuc.ro, poate fi cauzata de o problema de sincronizare intre contul gestionat de Google (G Suite) si platforma Microsoft Office / Azure AD care este responsabila de functionarea Teams.
Restul explicatiilor de mai jos sunt pentru documentare, utile doar unui administrator.
In practica, daca este schimbata adresa de email a unui utilizator existent din Google (G Suite), se poate intampla ca vechea adresa sa ramana neschimbata in campul ImmutableID al utilizatorului de Azure AD. La o incercare de login in Teams sau pe www.office.com, se cauta utilizatorul dupa immutableID si nu se gaseste => eroarea de mai sus. Derutant este faptul ca in Azure AD adresa de email este corecta si sincronizarea altor atribute functioneaza.
Pentru a confirma aceasta situatie: daca email-ul unui utilizator a fost schimbat in G Suite, Google a pastrat vechiul email sub forma unui email aliast. Daca in profilul utilizatorului din G Suite este prezent un email alias, atunci se confirma acest scenariu.
Pentru a verifica campul ImmutableID in AzureAD, se executa in Powershell comanda
Connect-MsolService
Get-MsolUser -UserPrincipalName nume.prenume@cncosbuc.ro | Select immutableID
Daca se afiseaza email-ul vechi, acest lucru se poate corecta mutand userul mai intai intr-un domeniu care nu este federalizat (de forma onmicrosoft.com), corectand campul immutableid si apoi mutand userul inapoi in domeniul cncosbuc.ro:
Set-MsolUserPrincipalName -UserPrincipalName nume.prenume@cncosbuc.ro -NewPrincipalName nume.prenume@cncosbucro.onmicrosoft.com
Set-MsolUserPrincipalName -UserPrincipalName nume.prenume@cncosbucro.onmicrosoft.com -ImmutableID nume.prenume@cncosbuc.ro
Set-MsolUserPrincipalName -UserPrincipalName nume.prenume@cncosbucro.onmicrosoft.com -NewPrincipalName nume.prenume@cncosbuc.ro
dupa care utilizatorul se poate conecta in Teams / Office 365.
5. La pornirea Teams nu se mai solicita contul de utilizator, programul incearca sa se auto-conecteze fara succes cu numele ultimului utilizator
Dati click pe link-ul urmator https://login.microsoftonline.com/common/oauth2/logout si incercati iar Teams. Daca se comporta la fel, incercati sa stergeti fisierul settings.json si desktop-config.json (pe Windows este in c:\Users\<nume utilizator>\AppData\Roaming\Microsoft\Teams\settings.json )
Daca nu functioneaza, contactati suportul IT, lasati datele dvs de contact (telefon) si solicitati un utilizator de test din domeniul onmicrosoft.com pentru deblocarea Teams.
6. Imaginea camerei video este prea intunecata in Teams, dar e normala in alte aplicatii
Incercati urmatoarele solutii (confirmati daca au functionat sau nu pe forum).
a) "Open Teams and join the meeting with the camera on (This will join the meeting with the video dark) Once the meeting is joined, Open the windows 10 Camera App (Should be installed by default with windows 10) and once the app opens this should automatically readjust your team camera darkness \ settings and should appear as normal."
b) "Try turning off "3D Viewer" on your "Camera Privacy Settings" in windows.
c) "It seems that for some reason the Microsoft Teams Video engine is shared or is part of Skype Engine, which is why Teams has no option to configure the Camera options. However, although the camera can work properly on Skype, it is there that we have to access the camera settings, remove the automatic adjustment and adjust the video settings manually. You will verify that in Teams it will display the correct image."
d). Alti utilizatori ai unor modele de webcam-uri LifeCam de la Microsoft, au rezolvat prin Folosirea unui driver mai vechi.
e). "I'm using the app https://www.xsplit.com/vcam it allows to create a virtual cam to Microsoft Teams.
So I select the Xsplit Vcam as the Camera on the Teams Meetings, and on the Xplit Vcam I select my Microsoft LifeCam. The interface of the Xplit allow to configure many settings, like the exposure / brightness of the camera, contrast, etc...
Also, the Background works much better on the Xplit VCam."